TO JUŻ PONAD 25 LAT
W BRANŻY LPG

Firma Z.U.P. "AUTO-GAZ" JAN KOPICZKO powstała w rokiu 1989 w związku z narastającym zainteresowaniem
alternatywnym zasilaniem pojazdów
czytaj więcej...

INSTALACJE
RENOMOWANEJ FIRMY
LANDIRENZO

LANDI RENZO
istnieje od ponad 50 lat i naszym zdaniem jest to najlepsza firma produkująca systemy LPG i CNG na świecie.
czytaj więcej...

MONTUJEMY INSTLACJE
DO WSZYSTKICH
TYPÓW SAMOCHODÓW

Silniki benzynowe LPG (propan-butan)
i CNG (metan)
czytaj więcej...

ZAMONTUJESZ U NAS INSTALACJE GAZOWE
RENOMOWANYCH MAREK
POLSKICH I WŁOSKICH

AC-STAG, KME(Bingo), Landi-Renzo, Lovato, Landi, EmmeGas, Lo.Gas, Stefanelli, Bedini, Tartarini, Autonic, Bigas, AG i inynch

WARSZTAT,
SERCE NASZEJ FIRMY

Sprzęt, którego używamy to
BETA, HONITON, HAZET, REMSA, WURT, STANLEY, KING TONY
czytaj więcej...

WYRÓŻNIA NAS
NASZ STOSUNEK DO KLIENTA

Szanujemy samochody i czas naszych klientów.
Odpowiadamy w pełni za powierzone nam mienie.
Współpracujemy z autoryzowanymi serwisami m.in. MERCEDES, AUDI, VW, SKODA, TOYOTA, KIA i inne
czytaj więcej...

DLACZEGO MY ?

W efekcie doświadczeń zdobywanych od 1989 roku nasze adaptacje nie powodują wyraźnego ubytku mocy pojazdu,
potwierdzają to niejednokrotne badania na hamowni podwoziowej
czytaj więcej...

ROZWOJU CIĄG DALSZY ...

Nasza praca została wyróżniona poprzez powołanie przez Sąd właąciciela firmy Jana Kopiczko na
BIEGŁEGO SĄDOWEGO W DZIEDZIENIE KONWERSJI POJAZDÓW NA PALIWO ALTERNATYWNE
czytaj więcej...

Montaż Instalacji

Montujemy instalacje gazowe do wszystkich typów samochodów z silnikami benzynowymi LPG (propan-butan) i CNG (metan)

I generacja

Są to najprostsze instalacje gazowe przeznaczone do samochodów z gaźnikiem. Producenci często korzystają z gaźników bardzo skomplikowanych (np. HONDA), które wymagają bardziej zaawansowanych rozwiązań, np. zastosowania instalacji gazowej II generacji.

II generacja

Obsługuje samochody z wtryskiem jednopunktowym i wielopunktowym benzyny. Jest to najpopularniejsza generacja instalacji gazowych stosowana obecnie. Warunkiem wykorzystania takiego rodzaju instalacji jest rodzaj kolektora dolotowego, który w tym wypadku musi być kolektorem metalowym (najczęściej aluminiowy). System ten wymaga idealnej sprawności elementów regulujących skład mieszanki (sonda lambda) oraz idealnego stanu układu zapłonowego. W przypadku problemów z pracą przewodów i świec zapłonowych, (przypominamy, że są to elementy podlegające zużyciu!) poprawna praca tego typu instalacji gazowej nie będzie możliwa. Słynne "wystrzały", "wybuchy" itp. - prawidłowo nazywane powrotem strumienia wypalającej się w nieodpowiednim miejscu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogą spowodować trwałe uszkodzenia uniemożliwiające dalszą jazdę. II generacja wymaga przez to zastosowania dodatkowych zabezpieczeń. Tak, więc system ten wymaga najczęstszej i najdokładniejszej uwagi właściciela pojazdu. Jest za to relatywnie tani w zakupie, ale dosyć drogi w obsłudze.

Niemożliwym jest też adoptowanie przy użyciu systemu zasilania II generacji samochodów z kompresorem czy też turbodoładowanych silników o wysokiej sprawności. Jest to system, który poprzez zastosowanie odpowiednich urządzeń elektronicznych "oszukuje" komputer jednostki benzynowej umożliwiając prace silnika wykorzystując alternatywne paliwo. Świece zapłonowe przy zastosowaniu takiego typu instalacji należy wymieniać najpóźniej co 20-30 tyś km często wraz z przewodami zapłonowymi. Przeglądy instalacji gazowej II generacji należy robić co 10 tyś km. Jest to najczęściej regulowany rodzaj instalacji gazowych. Wynika to z niedomagań związanych z eksploatacją samochodów często w nienajlepszej kondycji technicznej wynikającej z wieku pojazdu, czy też niestarannie wykonywanych przeglądów okresowych. Często zamiennie stosuje się instalacje IV generacji pomimo metalowego kolektora. Niektóre konstrukcje silników uniemożliwiają poprawną pracę na gazie przy użyciu instalacji mieszalnikowej. Montaż instalacji II generacji w samochodach z plastikowym kolektorem jest niezgodny z prawem.

III generacja

Powstała z myślą o samochodach bardziej zaawansowanych technicznie, posiadających skomplikowaną elektronikę, a także w celu wyeliminowania "wystrzałów" mieszanki w kolektorze dolotowym. Instalację III generacji można stosować w samochodach z plastikowym kolektorem dolotowym. Jest to wtrysk gazu w fazie ciągłej, który możemy zastosować we wszystkich samochodach z wtryskiem paliwa. Jest to generacja wymagająca bardzo dużego doświadczenia oraz zaawansowanej wiedzy technicznej na temat adoptowanego silnika. Pozwala jednak znacznie zmniejszyć ubytek mocy powstający w wyniku zastosowania mieszalnika w układzie dolotowym oraz likwiduje możliwość powstawania zjawiska dopalania mieszanki w kolektorze. Wymaga także dokładnej pracy sondy lambda. Możliwe jest zastosowanie takiego systemu w samochodach z wtryskiem pneumatycznym, elektronicznym wielopunktowym i jednopunktowym. Koszt takiej instalacji jest niemalże równy kosztom instalacji IV generacji. W szczególnych przypadkach może być nawet wyższy. W silnikach z wtryskiem wielopunktowym typu K, L, J - jetronic (bardzo popularny w samochodach marki Audi czy Mercedes) nie można zastosować IV generacji i najczęściej właśnie w takich samochodach system wtrysku fazy ciągłej jest przez nas stosowany z wyśmienitym efektem.

IV generacja

Jest to obecnie najlepszy system zasilania pojazdu alternatywnym paliwem. Sekwencyjny wtrysk gazu dawkuje paliwo gazowe w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej porcji potrzebnej do poprawnej pracy silnika. Są to bardzo zaawansowane technicznie systemy wymagające nie tylko znajomości mechaniki, a także znajomości działania skomplikowanych układów elektronicznych sterujących silnikiem. Montowane są do wszystkich samochodów z elektronicznym wielopunktowym wtryskiem paliwa.

Instalacje IV generacji umożliwiają jazdę na paliwie alternatywnym bez odczucia spadku mocy. Nie musimy także nadmiernie dbać o poszczególne elementy układu zapłonowego. Silnik pracuje na gazie korzystając z informacji przekazywanych przez komputer jednostki benzynowej, co pozwala na idealne zestrojenie pracy na gazie z potrzebami silnika. Nie jest to oszukiwanie czujników silnika tak jak to miało miejsce w instalacjach II generacji, a dokładne dostosowanie do potrzeb silnika, pozwalające na bardzo długie przebiegi (nawet 200 000 km) bez regulacji. Jest to system, który wymaga wyrafinowanych urządzeń diagnostycznych oraz doświadczenia z najnowoczeąniejszą techniką występującą w obecnie używanych pojazdach.

Bez problemu montujemy tego typu instalacje do samochodów turbodoładowanych czy też z kompresorem, a także do samochodów po tuningu, których moce często przekraczają 300 KM. Jest to najlepsza alternatywa dla samochodów, ponieważ instalacja IV generacji nie dostarcza kłopotów podczas użytkowania pojazdu. Jazda samochodem przy użyciu paliwa alternatywnego jest tożsama z jazdą na benzynie. Kierowca po prostu tankuje samochód tańszym paliwem. Instalacje IV generacji są najbardziej ekonomiczne. Nie wymagają dodatkowych nakładów finansowych związanych z częstszą wymianą świec zapłonowych, czy też przewodów zapłonowych. Przeglądów dokonuje się według zaleceń producenta pojazdu.

V generacja

Wtrysk gazu w fazie płynnej. Jest to generacja, która wymaga doskonałej jakości tankowanego paliwa. Niestety rynek LPG w Polsce jest tak zróżnicowany, że niemożliwym jest na dzień dzisiejszy montaż instalacji, która stabilnie pokona bez regulowania długodystansowe przebiegi. Testowane przez nas instalacje V generacji nie spełniły warunków, które przed nimi postawiliśmy, ale mamy nadzieję, że któryś z renomowanych producentów dostarczy produkt, który zlikwiduje problemy związane z użytkowaniem instalacji wtrysku gazu w fazie płynnej.